5 reguli esențiale pentru prezentarea PowerPoint


În actualitate, prezentarea corectă și eficientă a unei lucrări este extrem de importantă deoarece poate aduce un plus lucrării și imaginii dvs. Aceasta poate servi drept suport și îndrumare atunci când vorbiți în public. De asemenea, o prezentare interactivă optimizează înțelegerea mesajului de către public, iar ideile sunt prezentate mai clar, interesant și convingător.
Cele mai utilizate tipuri de prezentări sunt cele cu diapozitive. Powerpoint-ul reprezintă unul dintre cel mai utilizat și ușor de manipulat program de prezentare cu diapozitive. Pentru o prezentare powerpoint interactivă și profesională este necesar respectarea unor reguli. Mai jos sunt prezentate 5 reguli esențiale în elaborarea unui powerpoint corect.

1) Selectați un design simplu și clar al diapozitivelor, acesta este primul aspect de care trebuie să țineți cont. Design-ul diapozitivului nu ar trebui să fie încărcat în exces cu culori și imagini, deoarece ar putea cauza distragerea atenției și ar împiedica citirea și viziunea generală. Alegeți un design simplu, ușor și plăcut la vedere.

2) Utilizați același design pentru fiecare diapozitiv, astfel încât prezentarea dvs. să fie consecventă în aparență pentru public. În cazul în care tema sau tipul prezentării nu vă permite să utilizați același design sau doriți să nu apară monotonia, încercați ca design-ul să fie cât se poate de asemănător pentru nu a crea o schimbare drastică de la un diapozitiv la altul. Consistența în aspectul și design-ul de bază al diapozitivelor va face ca prezentarea dvs. să fie ușor de urmărit și să faciliteze înțelegerea. Dacă fiecare diapozitiv prezintă un aspect extrem de diferit, publicul va fi distras și ar putea chiar să se confunde.


3) Alegeți un font care să fie simplu și ușor de citit, nu utilizați litere foarte sofisticate sau confuze. Culoarea textului trebuie să contrasteze cu culoarea de fundal a diapozitivului pentru a fi ușor de citit. De asemenea, trebuie să utilizați o dimensiune corespunzătoare a textului, astfel încât să se poată citi fără dificultate de la o anumită distanță.

4) Utilizați bullet-uri de text în locul propozițiilor și paragrafelor lungi. Acestea sunt linii scurte de text care rezumă o idee principală și servesc drept ghid în întreaga prezentare.

5) Se recomandă să nu aveți mai mult de 6 bullet-uri de text pe fiecare diapozitiv și fiecare să aibă maximum 8 cuvinte în medie. Prea mult text va determina distragerea publicului prin citirea și stoparea urmăririi în timp ce prezentați.

De asemenea, la sfârșitul prezentării se poate adăuga un diapozitiv de mulțumire, însă aceasta nu este o regula neapărat.

Comentarii